VLOG: Poklidná Koh Lanta na obzoru

Den 37.-39./ 5.-7.4. 2016

Měna: Thajský baht ( 1 CZK~1,5 THB)

Z rušného ráje backpackerů- ostrova Koh Lipe- jsme odjeli hned na druhý den. Ne, že by tu bylo špatně, ale vyšší ceny, davy turistů a víza udělená jen na 14 dní, nás přesvědčily pohnout se zas o kousek dál. Co ale místu nemůžeme upřít je, že ostrovy kolem Ko Lipe jsou fantazie a pokud holdujete potápění, pak se sem určitě vyplatí vydat.

Před naší cestou do rušného Phuketu, Bangkoku a Pattayii, jsme ale zatoužili po troše pohodičky a klidu. “Hlavně někam, kde nebude moc lidí”, shodli jsme se. Volba padla na ostrov Ko Lanta, o kterém jsme se dočetli, že je to ráj důchodců a rodin s dětmi. 😀 ( faktem je, že mladých jsme potkali vcelku dost a rodiny s dětmi sem jezdí spíše v sezóně, takže klidu jsme měli habaděj).

Proplouvání ostrovním rájem

Z Ko Lipe vyrážíme trajektem/ferry. Většina cestovatelů využívá speedboaty, takže tu máme spousty místa. Na dlouhých sedačkách se dá pohodlně natáhnout, což rozhodně není při 5-ti hodinové plavbě k zahození. 🙂

TIP: Na Ko Lantu  a přilehlé ostrovy ( Koh Mook, Koh Ngai, Koh Kradan) máte 2 varianty dopravy- dražší a rychlejší je speedboat (1.800 THB), nebo lacinější ferry/trajekt (1.400 THB), časový rozdíl je cca 2 hodiny plavby.

Cesta rychle ubíhá a my se v poslední třetině dostáváme k mrňavým ostrovům provincie Trang. Obklopují nás typické thajské vápencové útvary vystupující z moře a v dáli za nimi se nám už rýsuje první zastávka. Tou je ostrov Ko Kradan. Ze všech 3 ostrovů, které následně ještě míjíme, je Ko Kradan, tím nejmenším a zároveň nejkrásnějším. Minimum resortů, ostatní ubytovací kapacity tu tvoří malé chatky a bungalovy. Poprvé si říkám, že tohle jsme teda propásli. Následují zastávky na Koh Mook a Koh Ngai, jejichž zajímavě kamenité pobřeží a křišťálová voda září na dálku. Koh Mook je vyhledávaný především kvůli své Smaragdové jeskyni, a je tím pádem asi nejvíc turistický. Po tom co mineme poslední ostrůvek už jsme téměř v cíli a ostrov Ko Lanta nás vítá na obzoru.

Jak to chodí na Koh Lantě

Ostrov je krásně zelený, lehce hornatý a jeho středem vede jedna hlavní a rušná cesta. Kolem ní jsou rozesetá pouliční občerstvení- jedno vedle druhého a jedno jako druhé. Vystihuje to tu asijské heslo: SAME SAME. Kreativita tu byznysu zrovna nevládne, ale kdo tu vládne a nejde si nevšimnout, jsou kupodivu muslimové.

Když vyrazíme od ruchu hlavní třídy směrem k pobřeží, rozprostře se kolem nás pohodová, neturistická atmosféra, přesně jak jsme si vysnili. Ony ty přání opravdu asi fungují. Chtěli jsme klid, tak tady ho máme- člověk si tu připadá skoro až opuštěně. 😀

Ubytujeme se v Lanta Summer House za nečekaně přátelskou cenu. Bydlí se tu v prostorných, krásně zařízených chatkách, uprostřed je k dispozici bazén a lokace je přímo na pláži Klong Nin Beach. Srovnání poměru cena:kvalita s bambusovou chatkou na Koh Lipe nás prostě baví. Lanta proti Lipe nabízí opravdu hodně muziky za málo peněz. P.S. Komáry a všemožné větší i menší broučky tu člověk musí brát s nadhledem- jsme přeci v přírodě, že jo.

Nedaleko je i známá dlouhá předlouhá pláž Long Beach, která jakoby neměla konce. Je sice po sezóně ( 1. květnový týden) ale počasí je tu nádherné a na pláži ani noha. Ostatní Lanta návštěvníky uvidíme až při naloďování na výletní lodě směr Koh Rok. (1000 THB). Lanta je totiž populární především pro nadšence lovu ryb, šnorchlovače a potápeče. 🙂 Kolem Koh Roku, který se nachází asi 60 km od Lanty je opravdu o co stát. Mohutné barevné korálové útesy, tisíce barevných rybek a Rok sám o sobě je jedním slovem paradise.

Jakmile na ostrov padne tma, rozzáří se plážové večerní bary a restaurace. Rozjařeně se tu baví skupinka mladých a trošku umírněněji i pár postarších párů. Personál tu s neutuchající nadějí až do pozdních hodin vyhlíží další hosty. Nikde nikdo. Prochází se tu jen Jirka s Domčou, který jim moc kšeftů neudělají. Co už …

Vydáme se raději k muslimům na hlavní třídu- jejich cenotvorba je k našim srdcím přeci jen blíže. Jsou tu k nám ale trochu nedůvěřiví (asi mám moc krátké šortky?) a jídlo by zasloužilo nálepku divnost roku. Jediné rozumné vysvětlení k salátu, který byl na obrázku prostě salát a po přinesení kopa lemon grass, mě nanapadá. 😮 😀 P.S. Patří to vůbec do muslimské kuchyně??

Na závěr tu máme krátké vlogové shrnutí. 🙂

Mějte se a smějte se, D. a J.